Miesięcznik Moje Pniewy ::Harmonogram odbioru odpadów komunalnych 01.07.2020 - 30.06.2021, numer konta::Od 1 września 2020r. odbiór odpadów z Woli Pniewskiej będzie odbywać się zgodnie z harmonogramem dla Rejonu nr 1, czyli we wtorki.

Komunikaty

07 grudnia 2012 14:12 | Komunikaty

REFORMA GOSPODARKI ODPADAMI

REFORMA  GOSPODARKI ODPADAMI

Urząd Gminy Pniewy informuje Mieszkańców, że od 1 stycznia 2012r. obowiązują przepisy znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Od tego czasu gmina ma 18 miesięcy na wprowadzenie nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi, polegającego na przejęciu odpowiedzialności za odpady i ustalenia stawek opłat za odbiór i zagospodarowanie odpadów.

Nowe zasady odbioru odpadów komunalnych zaczną obowiązywać od 1 lipca 2013r.

Do momentu przejęcia przez gminę tego obowiązku mieszkańcy nadal muszą posiadać umowy na odbieranie odpadów. Umowy należy wypowiedzieć z dniem 30 czerwca 2013r.

Zgodnie z nowymi regulacjami prawnymi, gmina wyłoni w drodze przetargu jedną firmę

do obsługi całego jej terenu. Wszyscy mieszkańcy będą wnosili do gminy opłaty za odbiór

i zagospodarowanie odpadów zgodnie ze stawką, którą wyznaczy w drodze uchwały Rada Gminy Pniewy. Opłaty naliczane będą na podstawie deklaracji składanych przez właścicieli  nieruchomości .

Harmonogram wdrażania reformy gospodarki odpadami komunalnymi:

01 stycznia 2013r.

  • do tego czasu gmina jest zobowiązana podjąć uchwałę w sprawie stawek opłat, szczegółowych zasad ich ponoszenia, wzorów deklaracji oraz terminów złożenia pierwszej deklaracji;
  • zaczynają obowiązywać nowe regulaminy utrzymania czystości i porządku w gminach;
  • rozpoczyna się  gminna kampania informacyjno – edukacyjna wśród mieszkańców, dotycząca funkcjonowania nowego systemu.

1 lipca 2013r.

  • do tego czasu muszą zostać rozstrzygnięte przetargi na odbieranie odpadów od właścicieli nieruchomości i muszą być podpisane umowy między gminą

i przedsiębiorcami;

  • nowy system zaczyna w pełni funkcjonować, uchwały rady gminy wchodzą w życie

i gmina zaczyna pobierać opłaty od właścicieli nieruchomości.

Gminy powiatu grójeckiego planują prowadzenie wspólnej gospodarki odpadami w ramach powstającego związku międzygminnego „Natura”.

O podejmowanych działaniach dotyczących nowego systemu gospodarki odpadami będziemy na bieżąco informować.

 

Przeczytano: 1318 razy.| Wydrukuj|Do góry